Utazási szerződés

A Student Lines Diákutazási Iroda utazási szerződéseinek általános rendelkezései 2024

  1. Az utazási szerződés létrejön, amennyiben az utazást a megrendelő megrendelte, az előleget befizette, a Student Lines Diákutazási Iroda Kft. 1067 Budapest Teréz krt. 27. (továbbiakban Student Lines) a megrendelést elfogadta, és a jelentkezést nyilvántartásba vette. Az utazási szerződés létrejöttekor a Student Lines megadja azt a telefonszámot, melyen az utas bármikor elérheti az utazási irodát.
  2. A részvételi díj a Student Lines szervezési díját és az utazás meghirdetett programjában szereplő szolgáltatások árait – kivéve a fakultatív programokat – foglalja magában.
  3. A Student Lines által közölt részvételi díjból a jelentkezéskor előleget kell fizetni, melynek összege 40.000,- Ft/fő. A fennmaradó összeget legkésőbb az utazás előtt 35 nappal kell kiegyenlíteni, kivéve, ha e szerződés melléklete a külföldi közreműködő által kikötött korábbi határidőt tartalmaz. A fizetési határidő be nem tartása esetén a Student Lines az utazási szerződést jogosult megszűntnek tekinteni és a férőhelyet más utasnak értékesíteni, vagy a megrendelt szolgáltatást lemondani.
  4. Ha az utas az utazása során a Student Lines programban nem szereplő, előre be nem fizetett szolgáltatást vesz igénybe (pl. fakultatív programok), köteles annak árát a helyszínen az iroda képviselőjének befizetni.
  5. Belföldi vagy külföldi árváltozás, fuvardíj, valamint a valutaárfolyam megváltozása miatt a Student Lines legkésőbb az utazás megkezdése előtt 20 nappal a részvételi díjat felemelheti. Ha a részvételi díj emelése a 8 %-ot meghaladja, a megrendelő a díj emeléséről kapott értesítéstől számított három napon belül elállhat a szerződéstől, és a befizetett részvételi díj teljes egészében – a vonatkozó jogszabálynak megfelelően – a részére visszajár. Forintban megadott áraink 430 Ft/Euró árfolyamig érvényesek. A részvételi díj esetleges csökkentése esetén a Student Lines a csökkentés összegét költségeinek levonása után 7 napon belül visszafizeti az utasnak.
  6. A részvételi díj befizetésének megtörténte előtt a Student Lines szabadon elállhat az utazás megszervezésétől, ebben az esetben az utas semmiféle kártérítésre nem jogosult. Amennyiben a Student Lines – a részvételi díj, vagy annak egy részének befizetése után – nem az utas érdekkörében felmerült okból áll el a szerződéstől, a) az utas az eredetivel azonos vagy magasabb értékű helyettesítő szolgáltatásra tarthat igényt, vagy b) amennyiben az a) pont szerinti helyettesítő szolgáltatás nyújtására nem képes, vagy az utas a felkínált helyettesítő szolgáltatást nem fogadja el, a Student Lines a teljes befizetett díj azonnali visszafizetésére, és az után az utazási szerződés megkötésétől számított időre az érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamattal megegyező mértékű kamat megfizetésére köteles. c) Ha a helyettesítő szolgáltatás az eredetinél alacsonyabb értékű, a Student Lines köteles a díjkülönbözetet az utasnak megtéríteni.
  7. Ha a Student Lines nem az utas érdekkörében felmerült okból áll el az utazási szerződéstől, a 6. pont (a,b,c) bekezdésben foglaltakon túlmenően köteles az utasnak az elállás következtében felmerült kárát megtéríteni, kivéve, ha a) a Student Lines elállására általa nem befolyásolható (ellenőrzési körén kívül eső), ésszerűen el nem hárítható olyan külső körülmény miatt – ide nem értve valamely harmadik személy magatartását, illetve a túlfoglalás esetét – került sor, amelyet a szerződéskötés idején nem látott és ésszerű elvárhatóság mellett nem is láthatott előre (a továbbiakban: vis major), vagy b) a jelentkezők száma a meghirdetett legalacsonyabb résztvevőszámot nem éri el, és a Student Lines elállásáról az utast írásban tájékoztatták.
  8. Az utas az utazási szerződéstől írásban tett nyilatkozattal az utazás megkezdése előtt bármikor elállhat.
  9. A Student Lines a befizetett összeg visszatérítése mellett az utazási csomag megkezdése előtti 20. napig kártérítési kötelezettség nélkül felmondhatja az utazási szerződést, amennyiben az utazáshoz szükséges legkisebb létszám (50 utas) nem jött össze.
  10. Ha a Student Lines az utazási szerződés lényeges feltételét az indulás előtt rajta kívül álló okból kívánja jelentősen módosítani, így különösen, ha a díjemelés mértéke a nyolc százalékot meghaladja, köteles erről az utast haladéktalanul tájékoztatni. Ebben az esetben az utas a) elállhat a szerződéstől, vagy b) ha elfogadja a változtatásokat a szolgáltatás díja (részvételi díj) e változásokhoz kapcsolódó megváltoztatásával együtt, a felek módosítják a szerződést. Az utas döntéséről köteles a Student Lines-t haladéktalanul tájékoztatni. Ha az utas a 9. pontban meghatározott okból eláll a szerződéstől, megilletik a 6. illetve a 7. pontban meghatározott jogok.
  11. Ha az úti cél vagy az ahhoz vezető útvonal olyan területet érint, amely – az utazási szerződés megkötését követően – a külpolitikáért felelős miniszter által vezetett központi államigazgatási szerv honlapján az „utazásra nem javasolt” utazási célországokat és térségeket megjelölő felsorolásba felvételre kerül, a Student Lines köteles azonos vagy magasabb értékű helyettesítő szolgáltatást nyújtani. Ha helyettesítő szolgáltatás az eredetinél alacsonyabb értékű, a Student Lines köteles a díjkülönbözetet az utasnak megtéríteni. Ebben az esetben az utas a) ha elfogadja a helyettesítő szolgáltatást, a felek módosítják az utazási szerződést, vagy b) elállhat a szerződéstől. „Utazásra nem javasolt” területnek minősül minden olyan ország, terület, vagy város mely járványügyi szempontból piros besorolással bír az utazás időpontjában.
    Nem minősül az utazási szerződés módosításának, ha a Student Lines – a piros besorolású területek elkerülése érdekében – úgy módosít az úticélhoz vezető útvonalon, hogy megváltoztatja a tranzitszállások helyszínét, illetve az úticélhoz vezető útvonalat, illetve az úticélhoz vezető útvonal hosszabb-rövidebb megállóinak helyszínét. A Student Lines fenntartja a jogot a programmódosításra, ha a meglátogatni kívánt múzeumok, attrakciók változtatnak a nyitvatartáson, beengedési feltételeken stb.
  12. Ha az utas a 11. bekezdés b) pontja alapján áll el a szerződéstől, a Student Lines köteles a teljes befizetett díjat azonnal visszafizetni.
  13. Az utas legfeljebb az utazási csomag megkezdésének napját megelőző 7. napig az utazási szerződésből eredő jogait és kötelezettségeit átruházhatja olyan ismerősére, aki megfelel az utazási szerződésben rögzített valamennyi feltételnek. A szerződésből kilépő és belépő fél egyetemlegesen felelnek a díj (részvételi díj + egyéb megrendelt szolgáltatások), valamint az átruházásból eredő további adók, illetékek, díjak és egyéb költségek megfizetéséért.
  14. Amennyiben a már megkezdett utazást vis major (háború, járvány, terrorizmus, sztrájk vagy elháríthatatlan természeti jelenségek, technikai akadályok, közlekedési fennakadások stb.) befolyásolja, ezért és a szolgáltatások fenti okokból bekövetkezett elmaradásáért a Student Lines felelősséget nem tud vállalni, mivel ezek olyan lehetetlenülési oknak minősülnek, amelyért egyik fél sem felelős. Az esetleg bekövetkezett változásokért a Student Lines kártérítési felelősséggel nem tartozik. A vis major miatt befolyásolt utazás összes felmerült többletköltségét az utas viseli.
  15. A Student Lines – lehetőségeinek megfelelően – akkor is segítséget nyújt az utasnak, ha annak vis major helyzetre, vagy az utazási szerződés teljesítésével kapcsolatban nem levő személy magatartására visszavezethető nehézségei támadnak az utazás során.
  16. Ha az utas az utazási szerződéstől eláll, és az elállás oka nem a 10.,11., 14-es pontban meghatározott okok valamelyike, akkor köteles a Student Lines részére bánatpénzt fizetni. A bánatpénz mértéke személyenként az utazás megkezdése előtti: 60-36. napig történő lemondás esetén a részvételi díj 10%-a 35. naptól a 15. napig történő lemondás esetén a részvételi díj 50 %-a, 14. naptól az utazás megkezdésének napjáig, az utazás megkezdésének napján történő lemondás esetén, illetve az utazás meg nem kezdése esetén a részvételi díj 100 %-a. Az utazás megkezdése előtti 61. napig beérkezett felmondás esetén az utas 5.000,- Ft költségtérítést köteles megfizetni a Student Lines részére. Lemondást a Student Lines csak írásban fogad el.
  17. Ha az utast saját hibájából az utazás megkezdését követően jogszabályok megsértése miatt az utazásból kizárják, a befizetett részvételi díj visszatérítésére nem tarthat igényt.
  18. A részvételi díj a betegség-, baleset,- ill. poggyászbiztosítás árát nem tartalmazza (kivéve ha az utazási csomag máshogy rendelkezik). Az utasok az utazás megkezdése előtt betegség-, baleset,- ill. poggyászbiztosítást köthetnek a teljes részvételi díj befizetésével egyidejűleg. A díjszabás alapja a Biztosítóval kötött mindenkori érvényes megállapodás.
  19. A részvételi díj az útlemondási biztosítást nem tartalmazza. Az útlemondási biztosítás feltételrendszerét az útlemondási biztosítást kínáló Alfa biztosító szerződése tartalmazza.
  20. Az utazás során történő betegség, karantén kötelezettség, vagy egyéb okból történő útmegszakítás, illetve lemondás esetén a részvételi díj, illetve annak hányadának visszafizetésére a Student Lines-nak nincs lehetősége. Az utas ebből fakadó költségeinek megtérítésére, illetve kárenyhítésére kizárólag a Biztosítóval megkötött, ilyen jellegű szerződések nyújthatnak fedezetet.
  21. Az utazáshoz szükséges érvényes útiokmány – és szükség esetén vízum, elektronikus utazási engedély, egészségügyi vagy védettségi igazolás – beszerzéséről az utas gondoskodik. Ennek hiányából eredő kárért a Student Lines felelősséget nem vállal.
  22. Az utas köteles az utazásra vonatkozó mindenkori jogszabályokat, előírásokat (pl. úti és egészségügyi okmány-, vám-, devizajogszabályok, egészségügyi előírások, stb.), valamint a fogadó ország törvényeit és tradícióit betartani, ill. tiszteletben tartani. Ezek elmulasztásából, illetve megszegéséből eredő költségek és károk az utast terhelik.
  23. Az utazás során az utas által harmadik személynek okozott kárért az utas közvetlenül tartozik felelősséggel.
  24. Az utas az utazási szerződésben vállalt szolgáltatás hibás teljesítése esetén haladéktalanul köteles kifogását az utaskísérővel vagy annak hiányában a helyszíni szolgáltatóval közölni; a közlés késedelméből eredő kárért felelős. Az utaskísérő köteles gondoskodni a kifogásnak a helyszíni szolgáltatónak történő bejelentéséről. Az utaskísérő az utas bejelentését, illetve annak a helyszíni szolgáltatóval való közlésének tényét köteles jegyzőkönyvbe foglalni, és ennek egyik példányát az utasnak átadni. Az utaskísérő köteles a Student Lines-t haladéktalanul tájékoztatni, továbbá a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtenni.
  25. A Student Lines felelősségét – az utazási szerződés nem, vagy hibás teljesítéséből eredő károkért, illetve az utas a 7. pontban részletezett esetleges káraiért – a részvételi díj háromszorosában maximálja.
  26. A forgalmi akadályok és egészségügyi intézkedések miatti késésekért, változásokért, programelmaradásokért a Student Lines nem vállal felelősséget, ilyen esetekben az utasnak nem merülhet fel kárigénye.
  27. A Student Lines nem köteles a részvételi díjat leszállítani, ha az utas saját elhatározásából vagy érdekkörében felmerült okokból nem vett igénybe valamilyen szolgáltatást.
  28. Az utas poggyászának őrizetéről, felügyeletéről az utazás során maga gondoskodik.
  29. Az utazásszervező a vele megkötött szerződésben vállalt szolgáltatások teljesítéséért akkor is felel, ha azt közreműködő útján teljesíti. Mentesül az utazásszervező a kártérítési felelősség alól, ha a hibátlan teljesítés érdekében bizonyíthatóan úgy járt el, ahogyan az adott esetben az tőle elvárható volt.
  30. A Student Lines vagyoni biztosítékra vonatkozó szerződését és kényszerű hazautazással kapcsolatos biztosítását az Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt-vel kötötte meg, melynek jogutódja és új neve Alfa Vienna Insurance Group Biztosító Zrt ((1091 Budapest, Üllői út 1. Tel: 06-1-477-4800), kötvényszám: 31881000. A biztosítás kiterjed a világ összes országára. Amennyiben az utazási iroda az utasok hazaszállítására, vagy az előleg, illetve részvételi díj visszafizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az utas ezen biztosítóhoz fordulhat igényeinek érvényesítése végett.
  31. A jelen szerződésben nem rögzített kérdésekben a Polgári Törvénykönyv 2013. évi V. törvény 6:254. paragrafusának vonatkozó előírásai, az utazási szerződésekre vonatkozó 472/2017. (XII.28.),valamint a 473/2017. (XII.28.) Korm. rendelettel módosított 213/1996. (XII.23.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadóak.
  32. Jogviták rendezése: A Student Lines kötelezettséget vállal az esetleges hibás teljesítésből adódó igények gyors, peren kívüli rendezésére. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény 17/A §-a értelmében a panaszügyintézés helye a Student Lines.
  33.  

Utazási szerződéshez kapcsolódó tájékoztató

Az Önnek felkínált utazási szolgáltatások összeállítása az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről, különösen az utazási csomagra és az utazási szolgáltatásegyüttesre vonatkozó szerződésekről szóló 472/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet értelmében vett utazási csomag.

Az utazási csomagokra vonatkozó szerződésből fakadó valamennyi jogosultság megilleti Önt. Az utazási csomag szerződésszerű teljesítéséért teljes egészében a Student Lines Kft felelős.

A Student Lines Kft a jogszabályi előírásoknak megfelelően védelemmel rendelkezik arra az esetre, ha fizetésképtelenné válik, annak érdekében, hogy az Ön által megfizetett pénzösszegeket visszatérítse, és amennyiben az utazók szállítása a csomag részét képezi, Önt hazaszállítsa.

Az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről, különösen az utazási csomagra és az utazási szolgáltatásegyüttesre vonatkozó szerződésekről szóló 472/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet szerinti jogosultságok:

− Az utazók az utazási csomagra vonatkozó szerződés megkötése előtt megkapnak minden lényeges tájékoztatást az utazási csomagról.

− Minden esetben meg kell jelölni legalább egy vállalkozót, aki vagy amely felelős a szerződésben foglalt valamennyi utazási szolgáltatás szerződésszerű teljesítéséért.

− Az utazók számára meg kell adni egy sürgősségi telefonszámot vagy egy kapcsolattartó elérhetőségét, amelyen keresztül kapcsolatba léphetnek az utazásszervezővel vagy az utazási ügynökkel.

− Az utazók az utazásszervező észszerű időn belüli előzetes értesítése mellett és az esetlegesen felmerülő többletköltségek megfizetése ellenében az utazási csomagot átruházhatják egy másik személyre.

− Az utazási csomag díja csak bizonyos költségek (például üzemanyagárak) növekedése miatt és csak akkor emelhető meg, amennyiben erről a szerződés kifejezetten rendelkezik, de minden esetben csak legfeljebb húsz nappal az utazási csomag megkezdése előtt. Ha a díjemelkedés mértéke meghaladja az utazási csomag díjának nyolc százalékát, az utazó felmondhatja a szerződést. Ha az utazásszervező fenntartja magának a díjemelés jogát, akkor az utazó díjengedményre jogosult, amennyiben a vonatkozó költségek csökkennek.

− Az utazók bánatpénz megfizetése nélkül is felmondhatják a szerződést, és ekkor a megfizetett teljes összeg visszajár nekik, ha az utazási csomag bármely, a díjtól eltérő lényeges eleme lényegesen megváltozott. Ha az utazási csomagért felelős vállalkozó az utazás megkezdése előtt törli az utazási csomagot, az utazók pénzvisszafizetésre, és kormányrendelet szerinti feltételek fennállása esetén kártérítésre jogosultak.

− Az utazók kivételes körülmények fennállása esetén – így például ha a célállomáson olyan súlyos biztonsági problémák merültek fel, amelyek valószínűsíthetően befolyásolják az utazási csomagot – az utazási csomag megkezdése előtt bánatpénz megfizetése nélkül is felmondhatják a szerződést.

− Az utazók megfelelő mértékű és indokolt bánatpénz megfizetése ellenében az utazási csomag megkezdése előtt bármikor felmondhatják a szerződést.

− Amennyiben az utazási csomag megkezdése után kiderül, hogy annak lényeges elemei nem teljesíthetők a szerződésben foglaltak szerint, megfelelő helyettesíthető szolgáltatásokat kell felajánlani az utazónak többletköltség felszámítása nélkül. Az utazó bánatpénz megfizetése nélkül felmondhatja a szerződést, amennyiben a szolgáltatások teljesítése nem felel meg a szerződésnek, és ez lényegesen befolyásolja a csomag teljesítését, továbbá az utazásszervező nem orvosolja a problémát.

− Az utazók díjengedményre, illetve kártérítésre is jogosultak abban az esetben, ha az utazási szolgáltatásokat nem vagy nem szerződésszerűen teljesítik.

− Az utazásszervezőnek segítséget kell nyújtania, ha az utazó nehéz helyzetbe kerül.

− Ha az utazásszervező fizetésképtelenné válik, a megfizetett pénzösszegeket visszafizetik. Ha az utazásszervező az utazási csomag megkezdése után válik fizetésképtelenné, és az utazók szállítása a csomag részét képezi, gondoskodnak az utazók hazaszállításáról. A Student Lines Kft az Aegon Biztosító Zrt. (1091 Budapest, Üllői út 1. Tel. 061-477-4800  kötvényszám: VBB101179/190525) biztosító társaság révén gondoskodott a fizetésképtelenséggel szembeni védelemről. Az utazók ezekkel a szervezetekkel vagy adott esetben az illetékes hatósággal vehetik fel a kapcsolatot (Budapest Főváros Kormányhivatala 1056 Budapest, Váci utca 62-64., telefon: 06-1-328-5862, e-mail: budapest@bfkh.gov.hu), ha a szolgáltatások teljesítését az utazásszervező fizetésképtelensége miatt megtagadják.


Adatkezelési tájékoztató

Általános tájékoztató

A Student Lines Diákutazási Iroda Kft (továbbiakban: Student Lines) csak azokat a személyes adatokat gyűjti össze és dolgozza fel, amelyeket utasaink önként, szabad akaratukból bocsájtanak rendelkezésünkre.

A birtokunkba került személyes adatokat bizalmasan kezeljük, továbbá minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést megteszünk, mely az adatok biztonságát garantálja.

A Student Lines, mint adatkezelő, magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen nyilatkozatban foglaltakat. Kötelezettséget vállalunk arra, hogy tevékenységünkkel kapcsolatos minden adatkezelés megfelel a jelen szabályzatban és a hatályos jogszabályokban meghatározott elvárásoknak.

Törvényi, szabályozási változások esetén fenntartjuk a jogot adatvédelmi szabályzatunk módosítására.

Jogszabályi háttér

Az adatkezelés alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal, így különösen az alábbiakkal:

az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. Törvény (a továbbiakban: Infotv) az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ekertv.); a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátozásairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (a továbbiakban: Grtv.);
az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, Strasbourgban, 1981. január 28. napján kelt Egyezmény kihirdetéséről szóló 1998. évi VI. törvény (a továbbiakban: Egyezmény).
 

Az Utas vagy képviselője (kiskorú esetén szülő / gondviselő) személyes adatainak kezelése, átadása harmadik fél számára

Az Adatkezelő az Utas vagy képviselője adatait csak abban az esetben továbbítja harmadik fél számára, hogyha az az utazás megvalósulásához szükséges. A Student Lines munkatársai, partnerei és szolgáltatói titoktartási kötelezettséggel tartoznak az Adatkezelő felé. Adattovábbítás a hatósági hivatalok felé csak a törvényi előírások keretében történhet.

A Student Lines a következő adatokat kéri, illetve a következő partnerek felé továbbítja:

Biztosítótársaság:                   név, születési dátum

Komptársaságok:                   név, születési dátum, útiokmányszám ill. érvényessége, állampolgárság

Személyszállító partnerek:     név, születési dátum, útiokmányszám, telefonszám,

Szállásadó partnerek:                         név, születési dátum, étkezés igénylése esetén ételallergiák,

(egyes szállásadók (pl. Olasz partnerek) kérhetik az útiokmányszámot ill. érvényességet is).

Idegenvezető, csoportkísérő: név, születési dátum, útiokmányszám ill. érvényessége, állampolgárság, telefonszám, szülő telefonszáma.

A Student Lines személyes e-mail-címre kizárólag az utazással kapcsolatos információkat küld. A megadott e-mail címekre hírlevelet, egyéb utazásokról szóló információkat csak abban az esetben küld, ha erre az utasok külön felhatalmazzák.

Személyes adatok feldolgozása, tárolása

Az utas által megadott személyes adatokat a Student Lines kizárólag saját rendszerében tárolja és a fent ismertetett célokra használja fel. Gondoskodik az átadott, személyes adatok biztonságáról, és mindent megtesz azok megváltoztatásának, jogosulatlan hozzáférésének, nyilvánosságra hozatalának, törlésének, sérülésének és megsemmisülésének megakadályozása és felderítése érdekében. Biztosítjuk Önt arról, hogy adatai semmilyen más célra nem kerülnek felhasználásra, kivéve, ha más célú felhasználáshoz Ön kifejezett hozzájárulását adta. A tárolt adatokat 10 évig őrizzük meg.

Az adatkezelési hozzájárulás visszavonása

Az Ügyfelek a jogszabályban elrendelt adatkezelések kivételével kérhetik a személyes adataik törlését. Visszavonó nyilatkozatát az Adatkezelő alábbi elérhetőségeire küldött nyilatkozatával teheti meg: e-mailben: studentlines@studentlines.hu
postai úton: a 1067 Budapest, Teréz Krt. 27. levelezési címre. 

Utazást szervezők adatai

A Student Lines az utazást szervező pedagógusok, összekötők esetében a fenti adatokon kívül a szervezők postai címét is kezeli, melyre az adott utazással kapcsolatos anyagokat küldi el. Erre a címre ezeken kívül évente maximum három alkalommal katalógust vagy katalógus-bemutatóra meghívót küld. Ezen adatokat egyéb célra nem használja fel. Amennyiben nem élne ezzel a lehetőséggel, a szolgáltatást lemondhatja.

Adatkezelési alapelvek

(1) Személyes adat akkor kezelhető, ha

a) ahhoz az érintett hozzájárul, vagy
b) azt törvény vagy – törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben – helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli (a továbbiakban: kötelező adatkezelés).
(2) Kötelező adatkezelés esetén a kezelendő adatok fajtáit, az adatkezelés célját és feltételeit, az adatok megismerhetőségét, az adatkezelés időtartamát, valamint az adatkezelő személyét az adatkezelést elrendelő törvény, illetve önkormányzati rendelet határozza meg.

(3) Személyes adat kezelhető akkor is, ha az érintett hozzájárulásának beszerzése lehetetlen vagy aránytalan költséggel járna, és a személyes adat kezelése

a) az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából szükséges, vagy
b) az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából szükséges, és ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll.
(4.) Az érintettel az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés hozzájáruláson alapul vagy kötelező.

(5). Az érintettet az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés időtartamáról, arról, ha az érintett személyes adatait az adatkezelő a hivatkozott, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 6. § (5) bekezdése alapján kezeli, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és jogorvoslati lehetőségeire is.

Személyes adatot csak jog gyakorlása és kötelezettség teljesítése érdekében kezelünk.

Csak olyan személyes adatot kezelünk, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen. Adatkezelésünk csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig tarthat, ha az a cél elérésére alkalmas.

Korlátozás nélkül használható, általános és egységes személyazonosító jelet nem alkalmazunk.
A személyes adatok akkor továbbítunk, valamint a különböző adatkezeléseket akkor kapcsolunk össze, ha az érintett ahhoz hozzájárult, vagy törvény azt megengedi, és ha az adatkezelés feltételei minden egyes személyes adatra nézve teljesülnek.

A partnerek által megadott személyes adatokat kizárólag saját rendszerünkben tároljuk és a fent ismertetett célokra használjuk fel. Gondoskodunk az átadott, személyes adatok biztonságáról, és mindent megteszünk azok megváltoztatásának, jogosulatlan hozzáférésének, nyilvánosságra hozatalának, törlésének, sérülésének és megsemmisülésének megakadályozása érdekében. Biztosítjuk a felhasználót arról, hogy személyes adatai semmilyen más célra nem kerülnek felhasználásra, kivéve, ha a más célú felhasználáshoz a felhasználó kifejezett hozzájárulását adta.

Jogorvoslati lehetőségek

Ön a jogainak megsértése esetén az Info tv-ben meghatározottak szerint az Adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál bejelentéssel vizsgálatot kezdeményezhet arra hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével, illetve a közérdekű adatok vagy a közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez fűződő jogok gyakorlásával kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetősége

cím: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c., 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: +36 (1) 391-1400
Fax: +36 (1) 391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu 

honlap: www.naih.hu

Adatkezeléssel kapcsolatos kérdéseivel, panaszával az Adatkezelőhöz, illetve közvetlenül az Adatkezelő belső adatvédelmi felelőséhez is fordulhat a fentebbi elérhetőségeken.